Laatujärjestelmän RALA-sertifiointi

RALAn laatujärjestelmäsertifiointi on ISO 9001 -standardin pohjalta suomalaisen rakennusalan erityistarpeisiin suunniteltu puolueeton arviointi- ja hyväksyntämenettely.

RALa-laatusertifikaatin avulla parannat yrityksesi laaduntuottokykyä järjestelmällisesti ja kokonaisvaltaisesti. Samalla laatusertifikaatti on myös alan hanketilaajille osoitus yrityksen toiminnan tasosta.

Katso RALA-laatusertifikaatin arviointiperusteet suunnitteluyritykselle, rakennuttamisyritykselle tai rakennus- ja asennusyritykselle.

Näin haet RALA-laatusertifikaattia

icon-certificate.svg

1. Täytä ja lähetä hakemus. Se sisältää mm. yrityksesi toiminnan kuvauksen sekä itsearvioinnin. Itsearvioinnissa yritys itse arvioi, miten hyvin sen toiminta vastaa sertifikaatin arviointikriteeristöä. Hakemus tehdään RALAn sähköisessä asiointipalvelussa.

2. RALAn valitsema arvioija tekee toiminnastasi ensiarvioinnin, joka sisältää mahdolliset korjausta vaativat poikkeamat.

3. RALAn arviointilautakunta päättää sertifikaatin myöntämisestä. Prosessi kestää yhteensä vähintään kolme kuukautta.

4. Sertifikaatti on voimassa kerrallaan enintään kolme vuotta. Tänä aikana tehdään vuosittaisia seuranta-arviointeja.

Ajankohtaista

4.10.2022 – Uutiset

RALA-referenssipalvelu tuo osaamisen näkyviin

Uusi RALA-referenssipalvelu edistää suomalaisen rakentamisen laatua, läpinäkyvyyttä ja yhteistyötä. Palvelussa hanketoteuttajat voivat helposti julkaista referenssejään ja tilaajat löytävät hankkeisiinsa osaavia kumppaneita.

13.10.2022 – Laadukkaasti laadusta -blogi

Saunan laatuun panostaminen parantaa asumisviihtyvyyttä ja edistää terveyttä

Suomalaiset ovat ylpeitä saunoistaan. Missään muualla maailmassa ei ole näin paljon saunoja suhteessa väkilukuun ja yhtenäistä saunakulttuurin jatkumoa. Saunanatiivit suomalaiset helposti ajattelevat, että saunojen suunnittelu ja rakentaminenkin käy meiltä kuin luonnostaan. Totuus on kuitenkin likaisempi.

2.9.2022 – Ajankohtaista alalla

Tulossa: ajankohtaisia nostoja alalta

RALA julkaisee rakentamisen laatuun ja vastuullisuuteen liittyviä ajankohtaisia uutisia myös muilta alan keskeisiltä toimijoilta. Haluamme nostaa tärkeitä asioita yhteiseen keskusteluun ja tuoda hyviä käytäntöjä ja ratkaisuja esiin yleisesti hyödynnettäväksi. Seuraa tätä paikkaa!

7.10.2022 – Asiakastarinat

RTH Oy: Asiakastyytyväisyyttä ja laatua sujuvalla viestintäjärjestelmällä

Kiinteistöjen ja ulkoalueiden kunnossapidon palveluja tarjoava RTH Oy tekee työt tehokkaasti laadusta tinkimättä. Asiakastyytyväisyys tuottamalla laadukasta jälkeä sovitussa aikataulussa kustannustehokkaasti ja turvallisesti on RTH Oy:n päätavoite aina uutta projektia aloitettaessa.