RALA-pätevyys osoittaa yrityksen osaamisen ja luotettavuuden

RALA-pätevyys on helppo tapa osoittaa, että yrityksesi on taloudellisesti, teknisesti ja resursseiltaan osaava ja luotettava kumppani. Pätevyyttä voivat hakea rakennusalan yritykset ja julkishallinnon organisaatiot.

RALA-pätevyys kertoo, että…

  • Yrityksesi täyttää tilaajavastuulain vaatimukset.
  • Teknisen osaamisen ja resurssien laatu on todennettu.
  • Vastuuvakuutukset ovat kunnossa.
  • Tilinpäätöstiedot täyttävät lainsäädännön vaatimukset.

RALA-pätevät yritykset muodostavat hankkeissa vahvan toimitusketjun. ​

Pätevyys edistää liiketoimintaasi

  • Herätät luottamusta asiakkaissa ja kumppaneissa.
  • Säästät aikaa ja vaivaa tarjousten teossa: pätevyysraportti sisältää talous- ja referenssitiedot.
  • Yrityksesi saa positiivista näkyvyyttä mm. RALAn yrityshaussa.
  • Yrityksesi on automaattisesti mukana myös Vastuu Groupin Luotettava kumppani -ohjelmassa.

RALA-pätevyyden hyödyt

  1. Avoin pätevyysraportti auttaa tilaajaa löytämään toteuttajan.
  2. Pätevyysraportin voi liittää suoraan urakkatarjoukseen.
  3. Taloudellisia selvityksiä ja referenssitietoja ei tarvitse kerätä erikseen jokaiseen tarjoukseen.
  4. Tekninen ja taloudellinen osaaminen saa näkyvyyttä.
  5. Vastuu Groupin Luotettava Kumppani -ohjelma sisältyy RALA-pätevyyden vuosimaksuun.
  6. Asiakkaidemme tiedot ovat kaikkien luettavissa  RALA-haun kautta.

Näin haet RALA-pätevyyttä

icon-building.svg

1. Täytä ja lähetä hakemus RALAn asiointipalvelussa. Kirjaa siihen kaikki pyydetyt tiedot, niin prosessi etenee sujuvasti. Hakemuksen tulee olla perillä noin kaksi viikkoa ennen sitä arviointilautakunnan jaoksen kokousta, johon sen haluat käsiteltäväksi.

2. RALAn arviointilautakunta päättää pätevyydestä. Pätevyys myönnetään Y-tunnuskohtaisesti ja toimialoittain RALA-pätevyysnimikkeistön mukaan. Koko prosessi kestää yleensä noin kuukauden, ja saat vahvistuksen pätevyydestäsi noin viikon sisällä päätöksestä.

3. Pätevyys tulee uusia vuosittain RALAn asiointipalvelussa.

Marjo Laurila

Marjo Laurila

Asiakaspalvelu ja laskutus

RALA-pätevyys

050 358 0088

Ajankohtaista

4.10.2022 – Uutiset

RALA-referenssipalvelu tuo osaamisen näkyviin

Uusi RALA-referenssipalvelu edistää suomalaisen rakentamisen laatua, läpinäkyvyyttä ja yhteistyötä. Palvelussa hanketoteuttajat voivat helposti julkaista referenssejään ja tilaajat löytävät hankkeisiinsa osaavia kumppaneita.

13.10.2022 – Laadukkaasti laadusta -blogi

Saunan laatuun panostaminen parantaa asumisviihtyvyyttä ja edistää terveyttä

Suomalaiset ovat ylpeitä saunoistaan. Missään muualla maailmassa ei ole näin paljon saunoja suhteessa väkilukuun ja yhtenäistä saunakulttuurin jatkumoa. Saunanatiivit suomalaiset helposti ajattelevat, että saunojen suunnittelu ja rakentaminenkin käy meiltä kuin luonnostaan. Totuus on kuitenkin likaisempi.

2.9.2022 – Ajankohtaista alalla

Tulossa: ajankohtaisia nostoja alalta

RALA julkaisee rakentamisen laatuun ja vastuullisuuteen liittyviä ajankohtaisia uutisia myös muilta alan keskeisiltä toimijoilta. Haluamme nostaa tärkeitä asioita yhteiseen keskusteluun ja tuoda hyviä käytäntöjä ja ratkaisuja esiin yleisesti hyödynnettäväksi. Seuraa tätä paikkaa!

7.10.2022 – Asiakastarinat

RTH Oy: Asiakastyytyväisyyttä ja laatua sujuvalla viestintäjärjestelmällä

Kiinteistöjen ja ulkoalueiden kunnossapidon palveluja tarjoava RTH Oy tekee työt tehokkaasti laadusta tinkimättä. Asiakastyytyväisyys tuottamalla laadukasta jälkeä sovitussa aikataulussa kustannustehokkaasti ja turvallisesti on RTH Oy:n päätavoite aina uutta projektia aloitettaessa.