RALA-pätevä yritys täyttää tilaajavastuulain vaatimukset

Tilaajavastuulaki on laki tilaajan selvitysvelvollisuudesta ja ulkopuoliseen työvoimaan liittyvästä vastuusta. Tilaajavastuulaki (22.12.2006/1233) edellyttää, että tilaaja selvittää sopimusosapuolen taustat ennen kuin se tekee sopimuksen tai alihankintasopimuksen vuokratyövoiman käytöstä.

Lain tarkoituksena on edistää tasavertaista kilpailua ja työehtojen noudattamista. Lisäksi se auttaa yrityksiä varmistamaan, että niiden sopimuskumppanit täyttävät sopimuspuolina ja työnantajina lakisääteiset velvollisuutensa.

Tilaajavastuulain edellyttämät selvitykset:

  • Selvitys ennakkoperintärekisterimerkinnästä, selvitys työnantajarekisterimerkinnästä
  • Selvitys arvonlisäverovelvollisten rekisterimerkinnästä, kaupparekisteriote
  • Todistus verojen maksamisesta, verovelkatodistus tai selvitys verovelan maksusuunnitelmasta
  • Todistukset eläkevakuutusten ottamisesta ja suorittamisesta tai selvitys erääntyneiden eläkevakuutusmaksujen maksusopimuksesta
  • Selvitys sovellettavasta työehtosopimuksesta tai keskeisistä työehdoista
  • Todistus tapaturmavakuutuksen ottamisesta, selvitys työterveyshuollon järjestämisestä

RALA tarkistaa tilaajavastuulain edellyttämät tiedot RALA-pätevistä yrityksistä Vastuu Group Oy:ltä. RALA-pätevät yritykset ovat automaattisesti mukana Vastuu Groupin Luotettava Kumppani -ohjelmassa.

Vastuu Groupin asiakaspalvelu vastaa myös RALAn asiakkaiden tilaajavastuulain mukaisia tietoja ja valvontaa koskeviin kysymyksiin. Yhteystiedot:

  • Sähköposti: asiakaspalvelu@vastuugroup.fi 
  • Puhelin arkisin klo 8–16: 0600 301 339 (1,52 €/min + pvm.)
  • Chat-asiakaspalvelu arkisin klo 8–17: www.vastuugroup.fi

Lisätietoja Tilaajavastuu-palvelusta saa palvelun internetsivuilta osoitteesta www.vastuugroup.fi.

Ajankohtaista

4.10.2022 – Uutiset

RALA-referenssipalvelu tuo osaamisen näkyviin

Uusi RALA-referenssipalvelu edistää suomalaisen rakentamisen laatua, läpinäkyvyyttä ja yhteistyötä. Palvelussa hanketoteuttajat voivat helposti julkaista referenssejään ja tilaajat löytävät hankkeisiinsa osaavia kumppaneita.

13.10.2022 – Laadukkaasti laadusta -blogi

Saunan laatuun panostaminen parantaa asumisviihtyvyyttä ja edistää terveyttä

Suomalaiset ovat ylpeitä saunoistaan. Missään muualla maailmassa ei ole näin paljon saunoja suhteessa väkilukuun ja yhtenäistä saunakulttuurin jatkumoa. Saunanatiivit suomalaiset helposti ajattelevat, että saunojen suunnittelu ja rakentaminenkin käy meiltä kuin luonnostaan. Totuus on kuitenkin likaisempi.

2.9.2022 – Ajankohtaista alalla

Tulossa: ajankohtaisia nostoja alalta

RALA julkaisee rakentamisen laatuun ja vastuullisuuteen liittyviä ajankohtaisia uutisia myös muilta alan keskeisiltä toimijoilta. Haluamme nostaa tärkeitä asioita yhteiseen keskusteluun ja tuoda hyviä käytäntöjä ja ratkaisuja esiin yleisesti hyödynnettäväksi. Seuraa tätä paikkaa!

7.10.2022 – Asiakastarinat

RTH Oy: Asiakastyytyväisyyttä ja laatua sujuvalla viestintäjärjestelmällä

Kiinteistöjen ja ulkoalueiden kunnossapidon palveluja tarjoava RTH Oy tekee työt tehokkaasti laadusta tinkimättä. Asiakastyytyväisyys tuottamalla laadukasta jälkeä sovitussa aikataulussa kustannustehokkaasti ja turvallisesti on RTH Oy:n päätavoite aina uutta projektia aloitettaessa.