Asiakaspalvelu liittyy kaikkiin RALAssa hoitamiini tehtäviin. Neuvon asiakasyrityksiämme palveluihimme liittyvissä yksityiskohdissa ja tarkistan kaikki talonrakennus- ja talotekniikka-alan RALA-pätevyyshakemukset. Olen päivittäin yhteydessä asiakkaisiimme, ja se on parasta työssäni.
Työssäni kiehtoo muiden auttaminen: haluan helpottaa toisten elämää. On aina palkitsevaa auttaa yritystä pätevyyshakemuksen valmiiksi saamisessa. Ja kun yritykselle myönnetään pätevyys, on hienoa nähdä, miten iloiseksi monien, erityisesti pk-yritysten, edustajat tulevat siitä. Yhtä lailla autan mielelläni myös kollegoitani.
Ajattelen, että olemme kaikki ikään kuin samassa veneessä – meillä on yhteinen päämäärä. Niin asiakasyrityksemme edustajat kuin ralalaisetkin pyrkivät nostamaan rakentamisen laatua ja tuomaan sitä esiin. Kaikki työtehtäväni tähtäävät siihen.
Olen ollut RALAssa vuodesta 2004 ja muistan monia asiakkaiden kanssa käytyjä keskusteluja pitkänkin ajan takaa. Parhaiten mieleen ovat jääneet tietysti puhelut, joissa nauru on helissyt kummassakin päässä. Kaikki keskustelut eivät aina ala yhtä aurinkoisesti, mutta useimmiten lopetamme puhelun tyynesti. Olen huomannut, että kaikkein tärkeintä vuorovaikutuksessa, niin asiakkaiden kuin kaikkien muidenkin kanssa, on kuunteleminen. Se onkin mielestäni palvelutyön perusta.
Olen mukana RALA-pätevyyden kehitystiimissä ja otan mielelläni vastaan kehitysehdotuksia. Monesti asiakkaat kertovat puhelimessa tai sähköpostitse, mikä pätevyyden uusimisessa ärsytti tai mitä hyötyä RALA-pätevyydestä on heille ylipäätään ollut.
Vien asiakkailta tulleita kommentteja ahkerasti kehitystyöryhmään, ja yritämme saada asiointia mahdollisimman sujuvaksi. Tarkoitus on, että helpottaisimme RALA-pätevyydellä asiakkaidemme töitä, emmekä vaikeuttaisi niitä entisestään. Olen saanut asiakkailtamme monia parannusehdotuksia vuosien varrella, ja niitä on toteutettu kehitystyössä. Minulle saa siis soittaa tai lähettää sähköpostia. Toivon, että asiakasyrityksemme ottavat rohkeasti yhteyttä pienimissäkin pulmissa – olen aidosti kiinnostunut kuulemaan asiakkaidemme ääntä.
Marjo Laurila
RALAn asiakaspalveluexpertti
17.05.2017
Tviittaa |
Lisää blogeja: