• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Tilaajalle

    Kantaputki: LVI-töitä asiakkaan ehdoilla

    Kantaputki Oy on hämäläinen LVI-alan perheyritys, joka tarjoaa LVI-tarvikkeita, huoltoa ja urakointia. Kantaputken tarina sai alkunsa jo 1970-luvulla, kun yrityksen omistaja Petri Hämäläisen isä ryhtyi LVI-alan yrittäjäksi. Nykyisellä nimellään Kantaputki on ollut olemassa vuodesta 1994. Petri Hämäläinen on tehnyt koko työuransa perheyrityksessä.

    Yrityksessä työskentelee 42 henkilöä asentajan, myyjän ja työnjohtajan tehtävissä. Pienen yrityksen etuihin kuuluvat tuttavalliset välit joka suuntaan, toimitusjohtajaan on helppo ottaa yhteyttä päivittäisiinkin työtehtäviin liittyvissä asioissa. – Meillä on hyvä henki ja pieni vaihtuvuus työntekijöiden keskuudessa, Petri Hämäläinen kertoo. 

    Urakoinnin lisäksi Kantaputki edustaa LVI-järjestelmiä ja pitää omaa myymälää Hämeenlinnassa. Suurin osa asiakkaista on taloyhtiöitä. – Putkiremontteja tehdään pääurakoitsijan roolissa. Sähkötyöt ostamme aliurakointina, mutta muista vaiheista vastaamme itse, Hämäläinen kertoo. Yrityksellä on ollut RALA-pätevyys vuodesta 2008. Pätevyys kattaa LVI-asennukset, linjasaneeraukset sekä vesivirtojen mittaustyöt.

    Toimintaa parannetaan asiakkaan näkökulmasta

    – Pienessä yrityksessä on helpompi korostaa asiakkaan näkökulmaa, Hämäläinen pohtii. Asiakkaan ehdoilla tekemisestä jutellaan päivittäin henkilökunnan kesken. – Meillä on vahva usko siihen, että palvelu merkitsee, Hämäläinen sanoo. Asiakasreklamaatiot viedään eteenpäin eri viestintäkanavia pitkin. – Sisäisissä palavereissa emme koskaan keskustele siitä, miten maksimoimme oman voittomme, vaan keskitymme siihen, kuinka voisimme parantaa toimintaamme asiakkaan näkökulmasta, Hämäläinen kertoo. 

    Laadusta voidaan puhua, kun työ täyttää määräykset ja asetukset ja kun asiakas on saanut sen, mitä hän on tilannutkin ja ehkä jopa vähän enemmänkin. – Vaikka meiltä tilataankin teknistä laatua, asiakkaan kokemuksen kannalta yhtä tärkeää on, että hänen kotinsa pidetään siistinä ja häntä tervehditään ystävällisesti, Hämäläinen miettii. 

    Kantaputkessa on otettu syksyllä käyttöön RALA-palaute, jolla kerätään asiakkaiden kokemuksia yrityksestä. – Olemme pitkään miettineet, miten saisimme tietoa toiminnastamme ja kaikkea on kokeiltu. RALA-palaute on työkalu, johon asiakkaan on helppo vastata, Hämäläinen kertoo. 



    Lisää asiakastarinoita:

    Loimaan Kivi: Kivitietouden sanansaattaja
    KFS Finland Oy: Geoteknisten ratkaisujen erikoisosaaja
    Sähkölinna: Virheisiin tartutaan välittömästi
    Oteran: Liiketoimintaa tehdään ihmistä arvostaen
    Trafix: Toiminta perustuu avoimeen vuorovaikutukseen ja luottamukseen osapuolten välillä
    Turtolan Kaivin: Luvattu pitää – niin henkilöstön kuin asiakkaan suuntaan
    Savon Kuljetus: Laatu on ihmisten välistä toimintaa
    Sähköpartio: Oppisopimuksella toiveiden mukaisia sähköasentajia
    Säävälät Oy: RALA-pätevyys nopeuttaa tarjousvaiheen työtä
    West Coast Road Masters: Kantava voimamme on asiakkaan tarpeisiin perustuva joustavuus
    Copla Oy: Kehitysinto kumpuaa halusta yhdistää rakentamista ja digiratkaisuja
    Karawatski: Laatua on täyttää tilaajan tarpeet
    Uudenmaan Lämpötekniikka: Talotekniikan huolellinen edelläkävijä
    Cleanosol: Turvallista tieviestintää
    Vahtera Arkkitehdit: Elementtirakentamisesta tietomallinnuksen aallonharjalle
    Insinööritoimisto Äyräväinen: Laatujärjestelmä ohjaa toimimaan vastuullisesti
    Skanska: Palautteen keruu on osa laatuseurantaa
    Insinööritoimisto VM Suomalainen: Ammattimaista sillalla oloa
    Novosan: Maailmaa muutetaan vessa kerrallaan
    NCC: Digiratkaisut tukevat kestävää rakentamista
    Consti: Henkilökunnan joukossa vallitsee vahva ammattiylpeys