• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Parannamme rakentamisen laadun ja
    terveen kilpailun edellytyksiä

     

    Ajankohtaista

    Kehu kaveriasi tai ilmianna itsesi Rakentamisen laatuteko 2017-kilpailuun. 12.05.2017
    ...Lue lisää

    RALAn palveluiden tietosuoja on kuvattu rekisteriselosteissa 09.05.2017
    EU:n uudistunut tietosuoja-asetus tulee voimaan 25.5.2018. Uudistuksen lähtökohtana on riskipohjainen lähestymista...Lue lisää

    Blogi

    Tuula Råman: Luottamus syntyy kokemuksista 18.05.2017
    Luottamus laatuun syntyy kokemuksista, toistuvista näytöistä laadukkaasta työstä. Se ei synny julistuksista eikä j...Lue lisää

    Marjo Laurila: Asiakaspalvelu avaa polkuja kehitykseen 17.05.2017
    Asiakaspalvelu liittyy kaikkiin RALAssa hoitamiini tehtäviin. Neuvon asiakasyrityksiämme palveluihimme liittyvissä...Lue lisää



    Työmaan laatumittari

    Laatumittari on työkalu, joka on kehitetty työnaikaiseen laadun seurantaan ja luovutusvaiheessa tapahtuvaan laatuvirheiden havainnointiin. Se tarjoaa myös välineitä työntekijöiden itsevalvontaan.

    Mittari on osa Rakennusteollisuus RT:n Laatupolku-hanketta, joka aloitettiin vuonna 2011.

    Tutustu laatumittariin

    Korjausrakentamispalveluiden hankintaopas taloyhtiöille

    Millaista on laadukas korjausrakentaminen? Miten varmistua laadusta aina hankesunnnitelusta vastaanottoon ja käyttöönottovaiheeseen?

    Muun muassa näihin kysymyksiin vastaa Korjausrakentamispalveluiden hankintaopas taloyhtiöille, jossa korjausrakentamista ja sen laatuun liittyviä kysymyksiä käydään läpi taloyhtiön hallituksen ja isännöinnin näkökulmasta.

    Lataa maksuton opas